röka

0kommentarer

de tre sista dagarna har jag rökt sammanlagt 1 cigarett om dagen.. ikväll drog jag till och med bara munbloss. jag är på god väg! jag äter visserligen men det tränar jag ju bort nu när jag kommit igång igen.
Jag är stolt över mig själv!

samtidigt blir jag rädd och nervös... vänner som undrar varför jag slutat.. fast mina närmaste vänner som röker vill också sluta just för hälsans skull så det är ibga konstigheter där. men de på jobbet... de kommer säkert fråga. så ska jag stå där och "försvara" mig? för frågan om graviditet kommer säkert komma upp!
ska en skratta och säga nej herregud, vi planerar inga barn än på länge- och ljuga än en gång. eller ska man säga som det är- nej jag har slutat delvis för den allmäna hälsan och för att öka chansern för att bli gravid!

det känns så mycket enklare att bara skratta och klappa sig på magen och säga: "det kanske ser ut så, men så är det inte". ja det får jag köra på. det är ju sanning samtidigt som en slipper alla förklaringar.

förklara får jag ändå jämt göra när folk undrar om barn när min man är så mycket äldre än mig.

ne..dags att luta huvudet mot kudden och tacka för idag! god natt!

Kommentera

Publiceras ej