träning

0kommentarer

Jag har inte kunnat träna eller jobba på tre veckor på grund av olika anledningar...och jag känner det!!!! jag känner mig klen och alldeles förslappad!

idag kunde jag gå och träna. så i förmiddags spenderade jag 1.5 timme på gymmet. jag behöver naturligtvis stärka mina muskler men funderar på om jag kanske ska köra på mycket kondition/lite styrka...?

jag behöver gå ner i vikt...jag behöver tappa kilon mer än vad jag behöver stärka musklerna. just nu är jag så tung så jag tror att om jag kör crosstrainer, spinningcykel och inervaller på löpbandet kommer sätta fart på fettförbränningen väldigt mycket.

idag gick jag på bandet 20 min, spinningc. 5 min och crosstrainer 5 min som uppvärming. svetten rann och rann... första gången jag aktiverar mig så "mycket" på tre veckor. sen körde jag gymbollen, mage, rygg, bröst, axlar och ben. avslutade med intervaller på löpbandet 15 min. svetten sprutade när jag körde intervaller ocj jag tänker att ju mer jag svettas desto mer fett förbränner jag! mitt träningssällskap behövde åka hem så jag avslutade samtidigt men kände att jag hade kunnat och behövt köra intervaller ytterligare 15-30 min.
men sen tänkte jag att jag inte behövde köra slut på kroppen allt för mycket nu i början, jag ska ju köra imorgon också. får se hur det känns i benen :)

men tänkte främst köra intervaller imorgon och bara pausa med att köra styrkeövningar och sen upp på löpbandet igen.

sen maten... ja käre barn. den behöver jag absolut skärpa mig med nu när jag inte är hemma sängliggandes.
jag slängde ihop köttfärssås igår kväll som jag bara kunde värma på när jag kom hem från gymmet. man ska äta något varmt mål direkt när man har tränat. .då omvandlas fettet som bränts, men inte hunnit omvandlas, till energi som mär man tränar. det där med att äta en frukt efter fysik aktivitet är en ren skröna. kroppen vill inte ha socker, utan proteiner och kolhydrater för att kunna reparera musklerna igen. det blir ju som "små sår" när muskeln belastas.

funderar även på att köra mer GI-kost nu... men potatis i alla dess former är ju så gott.
men min morot är att jag har bestälkt två nya bikniöverdelar som ska användas nästa vår när vi åker utomlands! min svägerska har gått ner nästan 3 storlekar i kläder så jag vill inte behöva skyla mig på stranden!

Kommentera

Publiceras ej