Gravid vs. mens-symptom

1kommentarer

Hej!
nu var det ett tag sedan sist. det går verkligen i perioder det här bloggandet!

Igår fick jag mensen... det är lustigt hur det kan vara både befriande och ändå inte befriande alls.
När mensen är sen så tänker jag automatiskt, vilket jag kan tänka mig att många i samma sits tänker, att TÄNK OM?!
jag går och letar efter symptom och sen kan jag till och med dubbelkolla synptomen på google. "symptom gravid".
-jaaa... jo... brösten ömmar mer än vanligt, huvudvärk, bröstvårtorna är ovanligt ömma, lite svullen strax under magen...jaaa... det kan nog va så!

går och hoppas men har ändå i bakhuvudet att gravidsymptomen är såååå lika menssymptomen!
-hmm...undrar vilket det är...?
automatiskt låter jag bli cigaretterna.
går på spänn hela dagarna och undrar vilket det är. växer magen lite lite varje dag kanske?

några dagar senare kommer mensen... så står jag där med en cigg i käften och känner mig både dum och besviken samtidigt som jag känner en befrielse från att slippa gå och undra och hoppas.

1 kommentarer

L

11 Oct 2014 21:43

Upptäckte precis din blogg. Är i samma sits idag, men istället för cigg är de en rom och cola. Döva sorgen att det inte var graviditet den här månaden heller. Jag hoppas att din önskan slagit in vid det här laget. Jag kämpar vidare.... Kramar

Kommentera

Publiceras ej