reflektioner om dokumentären

2kommentarer

ungefärliga citat:

"att bära ett barn känns starkt"
-det kan jag också känna. jag vill också få gravidmage och känna hur barnet trycker i magen. ha min mans händer på magen...

"..en fortsättning av mig då jag själv är adopterad"
-kunde inte sagt det bättre själv!

"det krävs en man och en kvinna för att skaffa barn"
-homosexuella då? jag förstår vad hon menade, men det var klumpigt sagt. lika klumpigt som det är att Clearblue säger i en av sina reklamer om ÄLT något i stil med 'om du vill bli gravid på naturlig väg'

2 kommentarer

Lina

07 Jun 2013 22:34

Det var en helt ok dokumentär, men det var ju väldigt speciella situationer som de var i. Embryoadoption, surrogatmödraskap och insemination. För egen del hade jag nog hoppats på att få se någon som var i ungefär samma sits som mig själv. Men visst kände man igen sig i vissa tankar och känslor ändå. Det är hur som helst bra att ofrivillig barnlöshet ges en plats i rampljuset :)

Svar: Jag kunde inte sagt det bättre själv! Det var lite "lustiga" situationer men kanske för att man inte kunde relatera till de på samma sätt då man själv inte delar den upplevelsen och situationen. Vill ha mer dokumentäreeeeeer!!!! ;)
attlangta.blogg.se

Fertilitetsresa

08 Jun 2013 10:28

Jag såg den aldrig, funderar på att se den via play.. Var den bra?

Svar: Jag håller med Lina i denna fråga. Det var intressant, rmn kanskr mest gör dem som är i just samma sits som de som var med i dokumentären- eller för dom som inte vet någonting om ofrivillig barnlöshet.Men se den, den va helt ok. Du kan bäk skriva vad du tyckte sen :)
attlangta.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej