Väntar och väntar

0kommentarer

Nu har jag väntat på min mens i flera dagar. det är ovanligt att den dröjer så här många dagar!
Att vi "råkat" lyckats innan vi ens bestämde oss för att försöka bli gravida känns så långt bor, men tanken finns där.
Men jag vågar inte kolla.

Jag tänker att mensen komme rnär den kommer. Det är rätt sjukt att man sitter och väntar på att mensen ska komma. Nu när vi vill bli gravida så borde jag ju vänta på att mensen INTE ska komma!
Men det är väl en försvarsmekanism som ligger och gror bakom hjärnbalken.
"Positivt tänkande nu fröken S!", tänker jag ofta.
När jag fimpar min cigarrett så tänker jag " Dags att bli med barn". då vill jag spy på de där giftpinnarna! Jag vill bränna upp cigarrettpaketet, men samtidigt vågar jag inte.
När jag överväger om jag ska pallra mig bort till gymmet slår jag bort tanken påatt jag inte orkar och tänker
"Ska du ha barn eller?!" då blir det rätt lätt att ta på skorna och gå bort!
 
Dags att sätta fart!

Kommentera

Publiceras ej