Jag kanske inte vill tillräckligt mycket?

0kommentarer

När jag läser andras bloggar så har de redan kollat upp all hjälp som finns att få.
De berättar om sin enorma längtan efter ett barn...
Här sitter jag och väntar på att min mens ska komma....
Tanken att det kanske skulle va "skönt" om vi inte kan få barn, kommer upp ibland..
"Jag är ju trots allt nöjd med att  vännerna dumpar av sina barn här då och då." 
"Jag klarar kanske ändå inte av att bli den mamman jag önskar att bli" 
"Jag är ju ganska slarvig- lämnar kläder överallt och är si och så, är jag ansvarslös?"

Det kanske är försvarsmekanismer, men tankarna ploppar upp....man kan väl inte tveka så om man ska bli mamma? Man kan väl inte tveka så om man önskar så mycket att bli mamma??
Jag känner mig förvirrad ibland!

Hur började alla andra när de bestämt att de vill ha ett barn? Kollade man upp alla förslag eller hur gick det till?

Kommentera

Publiceras ej