Hur ska vi göra

0kommentarer


Hur och varför ska jag och sambon kunna försöka få barn när gynekologkvinnan själv säger att det är svårr?
Ska jag kissa på ÄLstickorna ändå och hoppas för att kanske bli besviken? Jaaa.. för annars kan jag ju aldrig få veta och jag får inte chansen att vinna heller.

Men samtidigt känns det hopplöst... hur ska jag få kontroll på mina hormoner... proveran har jag ju redan provat egentligen och den va ju inte så lyckad.. men om jag inte hade gett den en chans till så skulle jag ångra mig sen.


Känns som att sambon mer engagerad än vad jag är... han har lagrat in allt i hjärnan av det gynkvinnan sa. Han har försökt pussla ihop allting.. han har gått från året jag slutade med mina minipiller och försökt pussla ihop ett och ett.
Det känns fantastiskt att han är så engagerad och jag är lycklig över det... men själv känner jag mig mer och mer avstötande från detta. All respekt och applåder till människor som försökt bli med barn i flera år. Själv känns det som att jag redan vill ge upp och försöker komma på positiva saker med att inte ha barn och med att inte bli gravid.

Kommentera

Publiceras ej