18 piller om dagen

0kommentarer

så.. äntligen hemma från sjukhuset!
jag fick bekräftat att jag både har menorragi OCH metrorragi. . som jag misstänkt ett tag.
Berättade även att vi har försökt bli med barn ett tag nu -helt bestämt att vi försöker men att vi haft oskyddat sex och att sambon med flit kommit i mig i lite mer än ett halvår.
eftersom mensen är som den är så är det inte säkert att jag har någon ÄL då ägget inte hinner släppa utan att jag blöder. Hon förklarade och konstaterade alltså att det är väldigt svårt för mig att få barn.

Även om jag misstänkt och nästan förstått det sen innan var det ändå som en kniv i hjärtat när hon sa det. men sen berättade hon om avdelningen på sjukhuset för Ofrivillig barnlöshet.. så om ett tag (!) kan vi ta kontakt med dom om det inte händer någonting på naturlig väg.

Just för att öka chanserna för att det ska ske naturligt så valde jag att sätta igång med proveran igen. så på den 16e dagen efter 1a mensdagen ska jag äta det i 10 dagar i 3 månader. så hoppas att mensen blir mer regelbunden efter det.

mina kramper och smärta har antagligen uppstått då men mens hoppade över att stöta ut livmoderslemhinnan så den jobbade dubbelt så hårt nu. inte konstigt att jag har ont!
så nu är jag ordinerad 12 st cyklo-F/transexamsyra, 4 alvedon och 2 ibuprofen dagligen! plus en provera om dagen.
Jag kan med andra ord säga att jag ska gå på pillerdiet ;)

håller alla tummar och tår för att få komma med i clearblues testgrupp!

Kommentera

Publiceras ej