Ännu en dag

0kommentarer

...som jag inte pluggat ordentligt.
I förniddags har vi haft seminarium. Det gick bättre än väntat. . jag förespråkade om barnfetma, vilket även mitt examensarbete kommer handla om.

När jag kom hem så avvek jag från min uppskriva lista på vad och i vilken ordning jag skulle ta itu med dagen.
Istället för att plugga så satte jag igång och bakade... både det ena och det andra. samtidigt som jag insåg att jag ska bjuda på 4 olika fika imorgon, så gjorde jag ännu en sats för att vara på drn säkra sidan. dessutom kommer det säkert gå åt när mina föräldrar kommer och gratulerar mig på min födelsedag i helgen.

Sen gick jag loss på köksluckorna och pustade upp dom, vidare hamnade jag i badkaret och sen framför spisen med en kastrull stuvad spenat och torsk.
"Efter DET HÄR, då måste jag plugga!"
Icke... jag började gå loss i badrummet med Jif rengöringsmedel i ena handen och en skursvamp i den andra.

Sen ringde mannen..han var påväg hem från golfmötet...kollade på klockan och såg att hon redan var 19.30 !!!!!
Vi åt kvällsmat och sen kon dammsugaren och skurhinken fram.
"Lika bra att få det gjort nu ikväll så har jag hela morgonen och förmiddagen på mig att plugga"

sagt och gjort.... stupade ner i sängen för en timme sedan. .. ligger och försöker intala mig att jag ska ha skrivit 2 sidor på mitt pågående arbete jag har i skolan just nu, innan kl 11!

Mannen ligger bredvid mig och andas djupt.. tänk att det ljudet kan ibalnd va det värsta ljudet som finns när man inte kan somna...men det bästa ljudet som finns när man har sovit ifrån varandra några nätter och får ligga bredvid varandra igen. Då somnar jag lätt...

oj... klockan är visst 23.39!!! kanske ska blunda nu så jag kommer upp imorgon och får mina 2 sidor skriva ;) Jag satsar på det i alla fall!

Kommentera

Publiceras ej