Tisdag förmiddag

0kommentarer

Idag tänkte jag ta sovmorgon. Jag tänkte sova ut tills jag vaknar självmant. Innan jag gick och la mig igår så tog jag två alvedon mot den där fruktansvärda huvudvärken jag hade hela dagen igår.
Självklart så vaknar jag som vanligt. 8.20. Kissenödig som jag var så gick jag upp på toa och tänkte på att jag var ju så himlas trött när min man pussade mig hej då och gick till jobbet vid 6.15.. Men antagligen så var jag utvilad nu, men jag övervägde ändå att somna om en stund till. Men det gjorde jag inte. Istället tog jag tag i mobilen och läste lite bloggar istället.
Efter en timma gick jag upp och tvingade i min frukost (har svårt att äta frukost på morgonen ibland). Idag fick det bli sojamjölk med musli.
Tog fram datorn och startade upp den, hör att det ringer i mobilen som ligger på laddning i sovrummet. Det var svägerskan. Efter en stund prat med både henne och lilla A så gick jag ut och rökte.
När jag kom in plockade jag i ordning på disken från igårkväll och marinerade in köttet som jag strax ska steka på till lunch,.
La mig i sängen igen och läste vidare på en blogg. stressen och ångesten över kommande tenta sköljde över mig när jag såg att klockan redan var 10.30. Men nu sitter jag här, likt förbannat,vid datorn och skriver inte alls inför tentan.

Jag är trött. trött och jävlig. Tänker på hur underbar helgen var och på en vi diskussionerna vi hade på fredagkvällen.

Kommentera

Publiceras ej