Så var det det här igen

0kommentarer

jag ligger i sängen och vilar, det enda positiva med att läsa kurser på distans, och funderar åter igen på om min osäkerthet eller känslan av att ge upp,kommer från att det är en försvarsmekanism som triggas igång varje gång jag tänker på att jag vill bli mamma. är det för att jag vill det så mycket? jag tror det....

Vad svårt det var att förklara denna tanken...
men ibland intalar jag mig själv att jag kanske inte vill ha barn, just för att IFALL det inte skulle bli så, så kommer jag antagligen inte bli lika besviken. Eller så är det just då som jag inser att jag visst vill bli mamma. Jag skulle i alla fall vilja göra sköldkörtelsprover, kolla mannens spermiekvalitét och även göra andra utredningar på om vi har lika stor chans som alla andra att kunna bli gravida fast att vi inte prickar rätt dag.

Ringer man bara till vårdcentralen och ber dom skicka en remiss? eller tar man kontakt med en IVFklinik direkt..? Eller hur funkar allt egentligen?

Kommentera

Publiceras ej