Bebis kunde varit ett barn

1kommentarer

i år.. till sommaren så kunde vi haft ett barn på fyra år...
men det har vi inte, och det var så det var menat antar jag,

Min man och jag pratar inte om det ofta, men varje vår och sommar dyker dessa tankar upp.
Jag satt och läste igenom gamla mail som jag hade sparade i min inkorg, sådana där mail som man inte vill slänga för att man vill minnas just den dagen, eller den känslan man hade när man läste det. i detta fall är det väl lite självplågeri.. men min man hade mailat mig ett så fint mail samma dag som jag berättade att vi varit gravida men fått missfall. allting på samma dag. Både de glada men tråkiga nyheterna på en och samma minut.
Han var på affärsresa när jag fick veta och jag kunde inte vänta med att börja storgråta både över chocken och över förlusten så jag ringde honom.

Så nu blev jag påmind, fast det är ändå en påminnelse som är fin att ha kvar... som får mig att känna att han finns där för mig. även om han är på andra sidan jorden.

1 kommentarer

Lina

23 Apr 2013 21:17

Stor kram till dig. Jag har aldrig varit med om ett missfall, så jag vet inte hur det känns. Men jag kan inte tänka mig annat än att det är en fruktansvärd sorg.

Jag har som sagt aldrig förlorat ett barn. Min sorg ligger i att jag brukar tänka att det känns som att jag och min make är föräldrar, men utan barn. Nu har jag räknat två jular, två påskar och snart två somrar vad det känns som.

Kommentera

Publiceras ej