Dessa barn och bebismagar

0kommentarer

Helgen har bestått av kalas... kalas och kalas och åter kalas!
I fredags var jag på en väns kalas. Där samlades vi, ungefär 15 stycken vuxna och 10 stycken barn, om man räknar med dem som ligger och skvalar i mammornas magar.
Barn barn barn,överallt! Jag är inte bitter, jag älskar ju barn!
Jag älskar att mina vänner ska ha både sitt första och sina andra barn. Alla små barnfötter som klampade runt i huset och bebisar som skrek efter att få mat av sin mamma. Den ene tröttar och nyfiknare än den andre.

Men det var rätt så skönt att bara få komma hem sen och stänga av hjärnan, det kan jag erkänna. Jag hade både blivit nerspydd och nerdregglad. Underligt att det verkligen inte gör någonting när bebisar spyr och dregglar på en, jag menar, hade det varit min man som hade gjort det så hade han antagligen fått känna hur det känns att ha ett märke efter min handflata i ansiktet ;) skämtosido.

Dagarna flyter på. Jag har avslutat min andra kur av provera nu i helgen. Jag har väntat på att mensen ska komma nu i ungefär 2 dagar. Det spänner och ömmar i brösten och har ont i ryggen och äter som en häst och humöret svajar. Som vanlig någon dag innan jag ska få min mens. Men den har inte kommit än.
Men jag vet att det inte växer ett litet frö i magen, för jag har kissat på ägglosssningstesten, och det har inte gett något utslag. Nu har jag visserligen glömt att kissa på några dagar, men jagh tror inte jag har någon ägglossning. Jag ska sköta kisseriet ordentligt nu efter nästa mens.
Appropå provera... jag har nog aldrig mått så här bra och varit så här pigg som jag har varit under dessa två kurer. Det har verkligen fungerat på mig! Jag är dock livrädd att mensen ska gå tillbaka till sitt gamla skede efter sista kuren provera. men hoppas på att det ska bli bra kan man alltid göra!

Kommentera

Publiceras ej