tjejfika- 9 tjejer/ 4mammor/7barn

2kommentarer

idag har jag varit på tjejfika efter jobbet. kom senare då slutade 16 och vi skulle ses 14. möts av 4 barn i dörren stapplandes och 3 barn sitter i soffan varav ett gråter.
kramar om alla vännerna som jag för den delen inte sett på länge...vissa av dem...som jag faktiskt med flit tagit avstånd från då de varit gravida och sååå lyckligaaaa! självklart underbart att ses och träffa deras barn!

Barnen var trötta...det märktes...en efter en började gråta och klänga på mammorna.. jag tog ena bebisen och vaggade henne till sömns.. på nåt jävla vis så frågar jag hur jag ska hålla och om hon verkligen kan ligga så för det borde göra ont i lillans nacke. varför frågar jag ens sånt. jag vet hur man håller en bebis jag vet att de får luft trots att de ligger med hela ansiktet ingosade i halsen på mig och jag vet att lillan visst kan ligga så utan att få ont i nacken!
-för att dölja att jag snappat upp alla håll och bära tips pch spanat in alla mammor i smyg som man sett i flera år! för att inte verka desperat!!!!!

efter 2 timmar flydde jag. jag sa hej då och satte mig i bilen och önskade att jag också hade ett barn som sprang runt bland oss alla. att min vän sa till mitt barn att klappa det andra barnet snällt och va försiktig och se mina vänner leka med mitt barn!

jag åkte hem till mamma...

2 kommentarer

Lina

20 Oct 2013 09:48

Åh, tung dag för dig! Jag reflekterade just över att jag hade en så himla härlig kväll tillsammans med (barnlösa) vänner igår. Noll barnprat, innebär noll barntänk för en kväll verkar det som. Vansinnigt skönt när man kopplar bort det utan att tänka på det. Nu flummar jag på här lite, men det är som att hjärnan får vila eller nåt :)

Vår tid med klängiga/springande/ljuvliga småttingar kommer. Håll ut!
Kram

Svar: Åh vad underbart!!! Mysigt med spelkvällar och bara få va utan att behöva vara beredd med att på ett eller annat vis sitta och va rädd/nervös/irriterad/låtsas vara hur intresserad som helst.!Det är ju liksom skönt när det bara flyter på. :)

Ja, jag tror på dig ;) keep up the good mood ;) skickar en stor söndagskram till dig!
attlangta.blogg.se

enlangvantan.blogspot.com

21 Oct 2013 22:55

Hittade hit ikväll och ville bara säga hej! Jag längtar också precis som du och vet hur det är att umgås i sammanhang där barnen springer runt benen. Jag både älskar och fruktar de stunderna på samma gång!

Hejar på dig och det borde ju få vara vår tur nu, eller hur?! :)

Svar: Hej! Kikade in på din blogg efter att du hälsat på mig, och jag måste säga att dina ord dom du satt ihop är som tagna ur min hjärna!Jag kunde inte kommentera i dina inlägg, förresten!
Jag håller tummar och tår för att ni snart ska få bland den finaste gåvan man kan få! Kram!
attlangta.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej